BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, 7 October 2013

Bercinta


“Mia… Papa nak kenalkan Mia dengan Amir.. Anak kawan papa… Bakal suami Mia..”

Tidak!!!! Aku tak nak khawin dengan mamat gila tu! Takkan lah aku nak kahwin dengan budak yang dah “rosakkan” hidup  aku…

“Pa! Mia tak nak khawin dengan dia!”

“La. Kenapa Damia tak nak kawin dengan Amir. Damia kenal dah ke Amir?”

“Mana tak kenal uncle. Amir dengan Mia satu kolej lah. And Amir nie orang yang paling benci dekat Mia. Mia pun tak tahu kenapa. Macam nie uncle. Biar Mia cerita.”

Kreeekreeekereekerekkkerekkkereeekreeekrkeeekreek…. “bunyi masa diulang macam dalam tv tu”

Okay. So biar aku ceritakan kenapa aku kata si Amir Mamat Gila tu “rosakkan” hidup aku. Ceritanya bermula…………………………………………………………………………………………………

 

“Aduh!!!” kaki Damia terseliuh. Dicampur dengan sakit ditolak dan ‘landing’ yang amat baik sekali dekat jalan tar… Yes!! Jalan tar! “Apa masalah awak hah!?” mata Damia ditajamkan dekat lelaki yang telah menolaknya tadi.

“Weyh nenek kebayan, kau yang jalan tak tengok orang. Kau ingat jalan nie jalan bapak kau ke? Suka suka nak jalan tengah-tengah.” Amir mengukirkan senyuman mengejek. Dimatanya Damia nampak sangat menyakitkan hati.

‘Kepala otak dia. Aku elok jalan dekat tepi dia boleh cakap aku jalan tengah-tengah jalan. Sapa yang buta!’ “Hey! Saya elok je jalan tepi. Awak tu yang main langgar je. Apa yang awak tak puas hati hah?!”hati Damia mula berasap-asap. Hatinya begitu sakit bila tegur begitu.

“Aku tak puas hati sebab mata aku nie sakit. Sakit dengan pencemaran permandangan.” Tangan Amir menghala terus ke mata Damia. Hampir menunjal kepala Damia. “Hey anak orang kaya. Ada saya suruh awak pandang saya ke? Yang awak sibuk sangat nak pandang saya sampai ‘sakit mata’ tu sapa suruh?”

Amir tersentap. ‘Ish! Betul jugak. Yang aku sibuk sangat pandang minat senget nie apasal erk?’ “Ek elah minat senget nie. Kau tu yang tak sedar. Kau selalu muncul depan mata aku nie. Tu pasal lah sakit. Tambah lagi dengan sakit hati dengan mulut kau yang tak reti nak duduk diam tu. Kau dulu lahir dekat reban ayam ke hah?” Amir cuba menutup lubang yang dia sendiri buat. Damia merengus.

“Hei dah lah. Saya malas nak layan orang yang dia sendiri pun tak tahu kenapa dia nak cari pasal dengan orang. Buang masa tenaga semua. Dah lah!” Damia bergegas bangun dan berlalu. Sempat juga dia melanggar bahu Amir. Hatinya puas.

“Kurang ajar punya perempuan!”

Haa. Ini baru sikit taw aku cerita. Banyak lagi yang nak diceritakan. Okay ini kejadian yang paling aku suka. Tajuknya…………………………………………………………..

“Pertemuan 3 serangkai”

Okay. Cerita bermula dengan…………………………..

“Hai Amir.” Emy dengan gaya mengodanya terus duduk di atas peha Amir. Mata Amir sudah melihat Emy dari atas hingga bawah. Pakaian Emy mampu meragut jantung setiap lelaki yang melihat tubuhnya.

“Emy. You boleh tak jangan pakai macam nie? I rasa ter’seksa’ lah.” Amir sudah mula menjarakkan badannya dari Emy. Matanya melilar melihat orang yang lalu lalang. Takut aksinya itu dilihat oleh orang yang sangat dia takuti. Atau lebih dikenali sebagai ‘kekasihnya’ Qsha.

Emy bingkas bangun dari peha Amir. Dilihatnya pakaian yang sedang melekat dibadannya. ‘okay je aku rasa. Tak ada masalah pun. Amir nie tipu lah.’ Emy mengomel berkenaan pakaiannya.

“Amir, you cakap je you nak I pakai baju yang jenis macam mana. I akan ikut semua. I kan special girlfriend you.” Emy melentok-lentokkan badannya. Geli-geliman Amir menahan badan Emy.

‘Haish perempuan nie. Suka suka hati je nak gedik-gedik dengan aku. Menyampah betul lah. sebaik bukan awek aku. Selisih malaikat 44. Uish. Seram dibuatnya.’ Gerutu hati Amir. Hatinya resah. Takut serta seram sejuk.

‘Ini kalau Ida nampak nie mati aku. Adui. Yang is Emy nie pun tak reti ke nak mengedik dekat orang lain. Aku tak kata pun dia awek aku ke apa ke. Tetiba je perasan diri nie kenapa? Masalah betul lah.’ tangan Amir dikepal-kepalkan.

PAAAAPPP!!

Mata Amir merah. Pipinya terasa sakit. Rasa berbisa. Terus matanya menghala ke arah orang berani beraninya menampar pipinya. Sappp!! Amir terkedu.

“Ida.” Sepatah nama yang keluar dari mulut Amir.

“Ida tak sangka Amir sanggup buat Ida macam nie. Kata berjanji setia dengan Ida. Tapi Amir buat mcm nie. Ida nak cakap apa dekat parents Ida! Ida malu sebab ada boyfriends macam Amir! Sekarang kita putus. Ida taknak ada kena mengena dengan Amir lagi.” Sempat lagi mata Ida mengerling ke arah Emy. ‘Seksinya. Patutlah lelaki boleh tergoda.’

Lantas Ida terus berlalu.

Amir terus menolak badan Emy yang masih kaku berada diatas peha Amir lalu terus mengejar Ida. Emy yang masih tertanya-tanya terus tersungkur umpama nangka busuk akibat ditolak oleh Amir.

Kejadian itu telah disaksikan oleh Damia. Ketawa besar dia.

“Padan muka kau Amir. Tak sia-sia aku jumpa Ida dekat café tadi. Berjaya jugak plan aku. Sekarang, kau rasakan macam mana rasanya bila kau dimalukan orang.” Damia tersenyum mengejek.

 

HAHAHAHAHAHA.

Semua yang berada di situ tergelak.

“Lan, macam kau muda-muda dulu lah.” kata Dr Rizal yang masih bersisa ketawanya.

“Ah’ah lah. Mana tak jatuhnya kuah kalau tak ke nasi.” Pecah lagi gelak Dr Rizal, Dato’ Azlan, dan Damia.

“Uncle pun dulu macam Amir ke? Haha. No wonder lah. maknanya Uncle pun ada budak yang Uncle tak puas hati lah masa zaman U dulu?” Damia berteka-teki.

“Damia. Memang betul apa yang Mia cakap tu. Mia nak tahu siapa perempuan yang Uncle benci tu dulu?” Tanya Dato’ Azlan.

“Nak!”Amir yang menjawab. Damia sudah mencebikkan bibirnya.

“Menyibuk.” Walaupun perlahan saja suara Damia, tapi mampu didengari oleh Amir. Matanya dikecilkan ke arah Damia. Besar kecik besar kecik je Damia pada pandangan matanya.

“Perempuan tu sekarang……………………………………………………………………………………..”

Masing-masing di biarkan dengan tanda tanya.

“Isteri Uncle sekarang. Datin Aisyah!”

HAHAHAHAHAHAHAH…………………

Ohhh tidak! Aku ingat bila kau cerita dapat lah jauhkan aku dari Amir nie. Rupanya sama je. Apalah nasib.

0 comments: