BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, 29 June 2013

Epilog Cerita

 


     Assalammualaikum....
Alhamdulillah.. dah bermula dah cuti untuk musim panas.....

Apa perasaan? Buat masa sekarang nie ada beberapa masalah... Tapi insyaallah akan diselesaikan sebaik yang mungkin.......

so, beberapa update yang lepas semua nak cerita pasal cerita... means saya short story... tapi kemungkinan ada yang tak tahu apa sebenarnya cerita disebalik cerita itu.. okay... kat sini saya akan buat ringkasan mengenai cerita yang telah saya post....
 
 
MENGEMIS KEPERCAYAAN
&
MENGEMIS KEPERCAYAAN PART 2
 
Firstly kisah ini mengenai seorang perempuan... wanita lah kowt ea lagi sedap.. okay.. seorang wanita yang bernama Nadya mempunyai masa silam yang hitam... dimana sewaktu dia kecil dia telah dirogol.... mungkin perkataan "rogol" tak sesuai sebenarnya... sebab dia tak rasa terpaksa... dia ikut je.. sampai dia jadi terbiasa.. sebab dia masa tu dia hanya kanak-kanak kecil yang tahu apa-apa... tetapi.. apabila umurnya mengjangkau dewasa... mungkin anda semua boleh bayangkan bila agaknya kita tahu mengenai "rogol,liwat dan lain-lain".. mungkin dalam lingkungan form 1-3... Dia tahu lah yang benda-benda ini sebenarnya benda yang tak baik.... Dia sedar yang Masa depan dia hitam.. Dari sini Nadya dapat bayangkan yang akan terjadi banyak masalah nanti... Tapi satu masalah Nadya nie.. Dia jenis pendendam dan tak sedar diri.... Dia telah jatuh cinta dengan seorang lelaki, Izzat.. Lelaki pertama yang dari dia kecil dia sudah menanamkan angan-angan untuk mengawini lelaki itu... sebab dia yakin dengan Izzat nie... Tapi sebaliknya... cinta tak kesampaian... sejak dari itu... Nadya nie jadi jahat.. Mainkan orang... itu ini semua.... sampai Izzat datang balik dekat dia... dia sayang Izzat tapi dia dah terbiasa dengan permainan yang dah lama dia mainkan... sampai lah Nadya berubah.. tapi Izzat yang jadi lain... Izzat tak percaya dah dekat Nadya... Jadi adalah beberapa konflik dekat situ... Nak tahu dengan lebih lanjut.. boleh tengok dekat link nie... :)

http://shahidayatulerna.blogspot.com/2013/06/mengemis-kepercayaan.html

http://shahidayatulerna.blogspot.com/2013/06/mengemis-kepercayaan-part-2.html

SAKURA

Diberi nama sakura kerna saya suka tengok bunga nie masa musim sejuk dekat Beijing... :) Sakura mengisahkan tentang cerita pendek sebuah keluarga.. Aishah dan Ikhwan telah di halau keluarga kerana telah berzina... dan tertangkap.... selepas itu mereka pun berkhawin... hasil perkhawinan itu lahirlah Amy... Amy bukan anak luar nikah.. tapi akibat daripada perbuatan ibu dan ayahnya... dia telah dihina.... bukan hanya Amy yang dihina.. Aishah dan Ikhwan juga dihina... tapi mereka sedar kesilapan mereka... dan sekarang.. Amy telah mengambil jalan mudah dengan menjadikan dirinya hamba kepada dunia sosial... orang selalu cakap... "kalau mak ayah macam ni.. anak mungkin akan jadi lebih teruk"
Jadi saya ringkaskan cerita berkenaan apa yang akan terjadi bila belakunya perkara sebegini... ini mungkin dari pendapat saya... apa pula pendapat anda ? :)

http://shahidayatulerna.blogspot.com/2013/06/sakura.html

NATASHA
 
cerita ini adalah request dari kawan saya.. Haikal Akmal... Dia nak tahu apa kesudahan bagi pihak saya.. Jalan cerita dia yang bagi.. Saya hanya membantu dengan memikirkan ayat dan dialog yang sesuai... Natasha.... Seorang wanita yang tidak berjaya dalam kisah cintanya... Pertama dia telah putus tunang dengan Naufal... Naufal dan Natasha bakal di ijab kabulkan hanya dalam masa seminggu , tapi Naufal telah memutuskan pertunangan mereka... Naufal rasa dia telah jumpa orang yang lagi baik dari Natasha... tapi dia tidak tahu yang dirinya hanya dijadikan pak sanggup.. Akhirnya, putus lah pertunangan mereka... Natasha meneruskan hidupnya seperti sedia kala sehinggalah dia jatuh cinta dengan office boy dekat tempat dia kerja.. Ikram, adalah seorang lelaki yang sangat baik... dia sangat menyintai Natasha.. tapi malangnya... Umur Ikram tidak panjang... Akhirnya dia meninggal dunia... Nak tahu lebih lagi..... click link ini....!

http://shahidayatulerna.blogspot.com/2013/06/natasha.html

terima kasih...
xoxo!!

0 comments: