BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, 12 May 2013

Bukan kita yang minta


     Bukan kita yang minta untuk mendapat keluarga yang tak bahagia.. Bukan kita yang minta untuk keluarga kita menghadapi masalah yang besar.. Bukan kita yang minta untuk keluarga kita susah..

     Siapa kita untuk menghina keluarga orang.. Siapa kita untuk berbicara tentang latar belakang keluarga orang.. Bersyukur jika kita mempunyai keluarga yang bahagia..

     Memang kami adalah keluarga yang terbuang.. Tak perlu nak diceritakan kenapa sebab orang itu sendiri tidak tahu kenapa dia melakukannya..

     Apa yang berlaku tentang diri kita adalah apa yang kita fikirkan sendiri.. Bukan 100% dari masalah keluarga.. Bukan BROKEN FAMILY..

     Aku menumpang kasih dah sayang dari sebuah keluarga.. Kerna aku percaya.. Aku boleh jadi sebahagian dari keluarga itu..

     Siapa diri ini bagi dirimu sampai sampai engkau mengeluarkan prihal kekeluargaan?? Menyentuh kisah keluarga.. Memang..! Aku tidak mempunyai keluarga yang yang sebahagia engkau.. Tapi aku bahagia.. Meski pun kasih sayang yang aku cuba pupuk ini dari perasaan benci kepada mereka.. Tapi bukan bermaksud apa yang aku lakukan, prihal diri aku ini kerana kekurangan kasih sayang.. Siapa aku? Berulang kali aku bertanya..

     Bukan aku menumpang kasih sayang ibu.. Aku mempunyai seorang ibu yang sangat kuat.. Dibuang.. Walaupun dia tidak tahu mengapa.. Dia tetap sayang kepada ibunya.. Walaupun berat tapi ibu tetap menerima.. Setiap yang berlaku ada sebabnya..

    Aku bersyukur dengan apa yang di laluinya, dia mampu menjaga dan membesarkan kami.. Anak-anaknya.. Bukan istilah kurang kasih sayang.. Cuma mungkin dengan keluarga sedara-mara.. Bukan semua orang boleh terima bila kita mempunyai sejarah yang hitam..

     Kita cuba masuk dengan dunia mereka.. Walaupun dihina.. Tapi dia adalah keluarga.. Kasih Sayang apa yang cuba diterangkan? Perasaan benci makin bertahkta dalam jiwa..

Jatuh..!

    Apa perasaan bila keluarga kita dihina..? Marah? Sedih? Semua perasaan bercampur paur.. Tapi demi cinta dan sayang yang cuba dipupuk.. Ya!

    Bukan saya yang minta untuk ada masalah keluarga yang besar.. Bukan saya nak tekankan yang saya kurang kasih sayang.. Saya sangat bersyukur.. Keluarga sentiasa berada disamping saya.. Memberikan kasih sayang yang secukupnya.. Tapi apa yang saya pilih.. Jalan ini adalah pilihan sayang..

SAYA MERAYU.. JANGAN SALAHKAN KELUARGA SAYA ATAS SEGALA PERBUATAN SAYA..

0 comments: