BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, 9 October 2012

FOR him.. FOR them FOR my brother..:)

 
 

Tetibe rasa nak cerita pasal adik aku sorang nie.. Nazatul Izzuan Bin Jasni a.k.a KECIK or AMCIK.. actually kami je yang dilahirkan sebelah menyebelah tahun.. haha.. macam kakak aku dengan abang beza 3 tahun(kalau tak silap aku lah..) aku dengan abang aku beza 5 tahun.. beza kecik dengan baby 6 tahun... so, aku beza dengan kecik just setahun 4 bulan.. haha....:)
 
dalam adik beradik aku.. aku paling rapat dengan die lah.. macam-macam kiterang pernah buat bersama.. dulu masa kecik-kecik kiterang suke bakar bontot anak patung. hehe.. kiterang suke main api lah.. lol. tak de kejer kan? lepas tu.. hisap rokok kertas.. sampai mulut die terbakar.. haha.. gune ubat nyamuk dulu..
 

aku pernah putuskan jari kecik!!

tak de lah.. mase tu tengah main ABC gune basikal. si kecik nie boleh bantai letak jari die dekat tayar basikal. aku pon pusing je lah.. sampai lah die menjerit tengok darah memancut keluar.. time tu aku rasa aku lah kakak yang paling tak berguna dalam dunia nie...:(
 
bila dah besar sikit macam dah tak rapat..sebab dah besar kan.. dah segan lah nak main same-same macam dulu... tapi sejak kebelakangan nie.. die tak pernah nak berahsia dengan aku.. dulu yer lah.. selalu gaduh.. hehe.. sejak aku mula backup die .. die makin okay.. aku tolong die dalam study.. tapi lelaki kan? biasa lah tu..
 
disebabkan kiterang beza setahun, die banyak mengalah dengan aku.. kalau ada pape hal.. mesti aku dapat lebih.. haha. die pernah bentak dekat mama.. die kate aku semue boleh dapat.. tapi die tak! amcik tau tak.. kakak berusaha taw tok dapat kan semua tu.. kakak berlajar rajin-rajin.. tau tak kenapa mama tak belikan amcik pape dulu.. sebab amcik malas belajar!:)
 
sekarang aku selalu lebihkan kecik.. sebab aku faham perasaan die.. aku sayang dekat die.. lagi pon die adik aku yang paling aku sayang.. bukan bermakna aku tak sayang baby.. cume iye lah. kecik umpama kawan rapat aku.. rahsia dia rahsia aku.. rahsia aku rahsia die..
 
aku ingat mase aku nak balik segamat.. die kate die nak hantar pergi KTM.. tapi motor die rosak.. mama tak bagi pergi.. tapi die bangon jugak dari tidur. siap-siap.. aku dah gerak naik bas.. and die follow naik motor aku.. die ikot je belakang bas port klang... sampai-sampai die sound aku... haha... "KAKAK NIE KENAPA? KAN AMCIK DAH KATE AMCIK NAK ANTAKAN?!"
 
die tunggu aku sampai aku naik KTM.. sebelum pergi die cium pipi aku. die peluk aku.. :) same macam sebelum aku pergi BEIJING.. die suruh aku duduk kan atas troli.. then die tolak satu KLIA.. sweet sangat time tu.. die kate.. " BILE LAGI NAK BERGURAU DENGAN KAKAK MACAM NIE :'("
 
aku sayang sangat-sangat dekat adik aku sorang nie.. KAKAK NAK AMCIK BERJAYA DUNIA AKHIRAT.. KAKAK TAKUT KAKAK TAK DAPAT TOLONG AMCIK NANTI.. DEKAT AKHIRAT.. KAKAK SAYANG AMCIK!:)
 
the end~
 

0 comments: